איך לאכול טבעי ונכון כשאוכלים במסעדה?

0
59
איך לאכול טבעי ונכון כשאוכלים במסעדה?

האם יצא לכם לתהות מה יעלה בגורל הדיאטה שלכם כאשר תצאו מהסביבה הטבעית שלכם? מה יקרה כשתעמידו את עצמכם ואת הדיאטה שלכם למבחן לנוכח ריחות וטעמים משכרי חושים?

יופי, אז אתם לא לבד.

לאחרונה אני נשאל יותר ויותר אודות השיטה הנכונה לשמירה על הדיאטה הטבעית שלנו ועל אורח החיים הבסיסי אותו אנו מנסים לשמר ולתחזק כאשר אנחנו אוכלים בחוץ ויוצאים מהסביבה המוכרת והשגרתית שלנו.

מהניסיון שלי למדתי שיש 2 דרכים מרכזיות ואולי היחידות להתמודד עם המצב הנוכחי.

הדרך הראשונה דורשת תכנון מוקדם, הבנה מצד החברים שלכם או עם מי שאתם מתעדים ללכת לאכול.

במידה ומדובר על יציאה לעיתים לא קרובות אזי שיהיה פשוט הרבה יותר ללכת מראש למקומות בהם יש דגש רב יותר על תזונה טבעית שבאותו זמן גם טעימה ונעימה.

אך לא על הקבוצה הזו רציתי לדבר אלא הקבוצה של האנשים שצריכים לאכול "בחוץ" לעיתים תכופות מכיוון שהם בדרכים או מכל סיבה אחרת ולא תמיד יוצא למצוא מקומות "טובים" בשבילנו שעונים על הדרישות התזונאיות שלנו.

במאמר הקודם דברתי על חשיבות של העלאת המודעות וכאן נכנס לפרקטיקה של המודעות.

כשמסתכלים על התפריט יש מגוון רחב של מאכלים שמפוצצים בקלוריות אך דלים מאוד בערכים תזונאתים ואני מדבר על כל ההמבורגרים, שניצלים, פסטות בשמנת וכל המוקרמים למיניהם שמאוד טעימים לנו אך יחד עם זאת הגוף שלנו פשוט לא יודע איך לאכול ולעכל אותם ולכן נשאיר אותם בחוץ!

אני יודע שאין בכל מסעדה מנות שמוקדשות לחובבי הבריאות והטבע ומכאן נכנס לתפקיד מרכזי כושר השיפוט שלכם.

תמיד עדיפו את העוף על הבקר (ואם יש צמחוני אז אין בכלל על מה לדבר), תמיד תעדיפו את התנור על הגריל או הטיגון.

הסיבה שצריך להעדיף את התנור על הגריל היא שברוב המסעדות שופכים המון שמן לפני שמתחילים לבשל את הארוחה שלנו. איך אני יודע? בעברי עבדתי גם במסעדה.

הרעיון הוא פשוט. עליכם להוציא את המירב מהיצע שיש במסעדה. תנסו לאכול מאכלים שעברו את תהליך העיבוד המועט ביותר, מאכלים שהגוף יודע לעכל.

אם יש באפשרותכם להביא אוכל מוכן מהבית, מה טוב!

יש קבוצה גדולה של אנשים שאוכלת צהריים "בחוץ". לרוב הם מחזיקים כרטיסי "סיבוס" או "תן ביס" אלו למעשה כרטיסים שמאפשרים לאכול בחוץ כאשר אותה מסעדה הגיעה להסדר עם החברה על ארוחות מוזלות וזאת נעשה ע"י חברת צד שלישי ולכל עובד יש סכום מוקצב בו הוא יכול לרכוש ארוחת צהריים בכל יום.

כשכל יום עליכם לאכול בחוץ, אזי הסיכון גדול והדרך שלכם לבטן דשנה ושמנמנה – קצרה מאוד!

ראשית יש למפות את כל המסעדות שלהם יש תפריט בריא יותר ומההתחלה ללכת לסעוד בהם. הבעיה מתחילה כשאין לכם פרטנרים למסעדות בריאות יותר ולכן אתם מתפשרים והולכים עם הרוב.

אני מציע לכם פשוט להסביר לחברים שלכם בעבודה את המניעים שלכם ואת כל הסיבות שהצגתי בבלוג ואני בטוח שתמצאו את אותם אנשים שיגלו עניין וירצו להתנסות בעולם הנפלא והטבעי שלנו.

ובכלל אני לא חושב שזה רע לצאת לאכול לבד, לנקות את הראש, ולקחת פסק זמן מכולם לשעה אחת.

תנסו את זה! מקסימום תרוויחו!

ויש את הדרך השנייה.

הדרך השנייה היא תכלתית, נקודתית ועניינית. יצאתם למסעדה? תהנו ממנה! תהנו מאוכל שאתם אוכלים גם אם הוא הכי נטול ערכים תזונאתיים והכי לא בריא לכם בעולם.

תהנו מהארוחה, תהנו מהחברה ותהנו מהמזון שאתם אוכלים. כך שישאר לכם טעם של עוד לתמיד.

לסיכום, ניתן לראות שאפשר להנות מהחיים, להנות מאוכל טוב ועדיין לאכול טבעי ולהשאר רזים לתמיד!

הוסף תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here