השפה העברית היא שפה מורכבת ולא פשוטה וגם מי שגר כאן ומתנהל בשפה על בסיס שוטף ויומיומי עלול למצוא את עצמו מתקשה לזכור או לדעת תמיד ובאופן מוחלט איך כותבים מילים מסוימות, מתי משתמשים ב- א' או ע', ב- ת' או ב- ט' ועוד. חשוב מאד לדעת שיתכן וכותבים עם שגיאות כתיב מתוך חוסר ידע או הבנה אך בהחלט גם יכול להיות שיהיה מדובר בלקות למידה ששגיאות הכתיב הן הביטוי החיצוני שלה. על מנת להבין בדיוק במה מדובר חשוב לקבל ייעוץ פרטני מאנשי מקצוע מהתחום של לקויות למידה ועל פי הצורך – לפנות לביצוע אבחון יסודי ומעמיק.
החשיבות של שימת לב לקיומן של שגיאות כתיב
אפשר להתייחס בשוויון נפש להופעתן של שגיאות כתיב אך חשוב עוד יותר לשים לב האם הן חוזרות על עצמן, מתי בדיוק הן קורות, האם יש מילים קבועות שאותן התלמיד מתקשה לכתוב בצורה נכונה ומסודרת ועוד. לא תמיד השגיאות באמת תגענה בשל לקות למידה זו או אחרת ולפעמים מה שיהיה צריך זה לקרוא ספרים ולהתאמן בכתיבה אך שוב לדעת שלא מומלץ להתעלם וצריך לתת את תשומת הלב הדרושה על מנת להבין ממה נובעות השגיאות. גם ההורים צריכים לשים לב וגם המורים בבית הספר יכולים להפנות את תשומת הלב. ככל ששמים לב לכך בגילאים הצעירים ובכיתות הנמוכות – כך יהיה נוח וקל יותר להציע מענה מתאים.
המודעות הגבוהה לנושא של לקויות למידה
חשוב מאד להבין שלפעמים הופעתן של שגיאות כתיב קשורה ללקויות למידה ולא בהכרח יהיה מדובר בשגיאות אקראיות או בניסיון שלא להקדיש מאמץ בלימודים. מכיוון שרכישת שפה ולימוד כתיבה מתרחשות בכיתות הנמוכות חשוב מאד לשים לב לנושא הזה על מנת שבמקרה הצורך אפשר יהיה לסייע לתלמיד כבר בגיל זה וכך יהיה קל יותר למנוע את הישנות שגיאות הכתיב ככל שהוא יגדל ויתבגר.
במידה ואתן מחפשים ייעוץ בנוגע להתמודדות עם שגיאות כתיב ולקויות למידה – פנו למכון זרחין, מכון מוכר, ותיק ומקצועי ותקבלו את המענה הדרוש לכם.