רגע לפני – איך מטפלים בהתמכרויות קשות

רגע לפני – איך מטפלים בהתמכרויות קשות

אנשים רבים סובלים מהתמכרות ברמה כזו או אחרת לסמים. ההשלכות ההרסניות הטמונות בשימוש בסמים עשוי לפגוע הן ברמה נפשית והן ברמה פיזית בחייו של המכור. כיום ניתן לתת מענה להתמכרויות אלו על ידי פניה לטיפול גמילה מסודר ומקצועי שילווה את המכור לכל אורך הדרך.

זיהוי נכון של הבעיה

בשונה מכל מחלה אחרת, התמכרויות לסמים ולכדורים הן התמכרויות שקשה מאוד לעלות עליהן. המרכיב ההתנהגותי בתופעה הוא מרכזי והמכור עושה את כל שביכולתו על מנת להסתיר מהסביבה הקרובה את הבעיה הרפואית שלו. לכן, רוב המכורים מגיעים לתהליכי גמילה מכדורים וסמים בשלבים מאוחרים מאוד של ההתמכרות כאשר יש נזק רב למערכות שונות בגוף.

פנייה לעזרה

הפנייה לתהליך גמילה מסמים קשים היא החלטה אשר חייבת להיות בהסכמתו של המכור. למרות שמשפחות רבות מתעניינות במרכזי גמילה בעבור המוכר, את האחריות על תהליך הגמילה יכול לקחת רק המכור בעצמו והוא חייב להסכים לכניסה למרכז הגמילה ולהתחייב לביצוע העבודה הנדרשת על מנת שייגמל. מלבד השינוי ההתנהגותי בגמילה, המטופל עובר גם תהליך פיזי ולכן ההסכמה לתהליך היא הבסיס לכל התקדמות בנושא. רק לאחר מכן, ניתן יהיה להתחיל לבנות את תכנית הטיפול הנפשית והרגשית שתסייע בהתמודדות עם השלכותיה של ההתמכרות.

הסתכלות על העתיד לבוא

התמכרויות לכדורים שונות במעט משימוש בסמי רחוב. הצורך של כל אדם בנטילת כדור מחייב את החולה ואת המטפלים להשקיע זמן רב בתהליך חינוכי התנהגותי לאורך הגמילה מתרופות פסיכיאטריות או משככי כאבים. לא ניתן לצפות מן המטופל להמשיך בחייו ולהתעלם מקיומן של תרופות, אשר הוא כנראה יצטרך ליטול בשלב כל שהוא בחייו. והעבודה הקשה היא ביצירת הפרדה ברורה בין הצורך בתרופה לבין נטילת מינונים מסכני חיים. המהות של תהליך גמילה היא להקנות כלים ולהתמודד עם בעיה אקוטית. הרופאים והאחיות לא יהיו עם המטופל יד ביד לאורך כל שעות היממה בחייו האמיתיים. המשמעות היא שגם לאחר הגמילה יש מקום רב מאוד לעבודה עצמית על כוח הרצון של הנגמל בכדי לשמר את תוצאות הגמילה לשנים ארוכות. נגמלים שבוחרים לקחת את ההזדמנות בשני ידיים, מקבלים חיים מלאים ובריאים הרחק מכל השפעה של סמים וכדורים מסוכנים.

מרכז אמיל הוא מכון גמילה מסמים ומכדורים אשר מלווה מכורים לכל אורך הדרך לשם יצירת אורח חיים חדש ומיטיב, בצורה מקצועית עם צוות רפואי מוסמך. לקבלת פרטים נוספים אודות המרכז ניתן יהיה ליצור קשר באתר או במספר הטלפון 077-9967463. למיד נוסף כנסו לאתר הבית שלנו https://www.sbs-rehab.co.il

מאמרים נוספים
המדריך המלא לבחירת דירת החלומות שלכם
סוף סוף החלטתם לקנות דירה ולהפוך אותם למגורי הקבע שלכם....
פתרונות מחשוב לעסקים
פתרונות מחשוב לעסקים - מיטב פתרונות טכנולוגיים לעסקים
 משהו לא עובד בעסק שלכם כמו שצריך ואתם תוהים מה...
למה חשוב לתקן נזילות כבר בהתחלה?
ככל שאנחנו מזניחים יותר תיקון תקלות כך הן עלולות להתרחב...
מחפשים חבילת נופש לדובאי? המאמר הבא בשבילכם
זה נכון שפסח עוד נראה רחוק, אבל האמת היא, שבדיוק...
חברת בדק בית מומלצת
חשיבות של בדיקה לפני קנייה
לפני רכישת דירה, ביצוע בדיקה לפני קנייה יסודית חיונית כדי...
קולט שמש מחיר
קולט שמש מחיר
לאחרונה המים החמים שלכם בדירה לא מספיק חמים? או שאולי...
מתקדמים אונליין עם חתימות מהירות
כולם עוברים לדיגיטל. אחרי השירותים הפרטיים, הרכישות אונליין ואפילו הרופאים...
שירותי it לעסקים קטנים
עד היום הייתם בטוחים שכל מה שקשור לנושא של IT...
עוד התחדשות עירונית
צריכים עוד התחדשות עירונית? צור קשר!"
התחדשות עירונית היא נושא ציבורי חשוב ומשמעותי במקומות רבים בארץ....
טיולים מאורגנים בארץ
טיולים מאורגנים: המפתח לחוויה טובה
בימי האחרונים, טיולים מאורגנים בארץ ובחו"ל הפכו לאפשרות פופולרית ונוחה...
דילוג לתוכן