ההון האנושי הוא משאב קריטי בכל עסק וארגון. התחרות על עובדים, ובפרט אלה המוכשרים והמסורים, יכולה להיות קשה, ולכן נדרש מאמץ כדי לשמר כוח אדם איכותי. אחת הדרכים להבטיח מקסימום נאמנות לחברה מצד העובדות והעובדים היא תשומת לב, ואין דרך טובה יותר להפגין תשומת לב מאשר מתנות.
מה מחפשים עובדים בימינו?
מחקרים עדכניים רבים מגלים שוב ושוב אמת פשוטה: המשכורת היא פקטור מרכזי בבחירה איפה לעבוד, ולכן גם משפיעה על מידת המוטיבציה של אדם להישאר במקום עבודה או לחפש משרה במקום אחר – אבל זהו ממש לא הפקטור היחיד. לצד השכר ישנם עוד שיקולים רבים, ובהם רמת העניין בעבודה, תחושת המיצוי של היכולות והכישורים, ההשפעה על הסביבה (האנושית והפיזית, גם של העובד או העובדת הספציפיים וגם של העסק באופן כללי), היחס מההנהלה ותחושת השייכות.
הענקת מתנה מעת לעת מחזקת את תחושת השייכות. היא גם מפגינה אכפתיות ותורמת לאווירה הנעימה במקום העבודה – כך שמדובר בתועלת משמעותית.
מתנות קטנות, תועלת גדולה
מתנות לחג לעובדים הן כאמור השקעה טובה במיוחד. הסיבה לכך היא היחס המשתלם מאוד בין עלות לתועלת, גם בזכות התועלת הגבוהה וגם בזכות העלות הנמוכה. הסיבה לכך היא שגם מתנות קטנות משיגות את כל התועלות הרלוונטיות, כשבנוסף הזמנה מרוכזת של מוצרים שמתאימים לשמש כמתנה עבור העובדים מוזילה עוד יותר את העלות.
בהתאם ההמלצה היא להעניק לעובדים מתנות פעמיים-שלוש בשנה. למשל, בראש השנה ובפסח וביום ההולת של כל עובד או עובדת. אופציה נוספת היא לתת לעובדים עם ילדים מתנות עבורם, למשל משחקים מתאימים לקיץ לקראת תחילת החופש הגדול.
דגשים מרכזיים בבחירת מתנות לעובדים
מתנות לעובדים לא צריכות להיות כאמור יקרות, אבל כן כדאי להקפיד על האיכות שלהן כדי להבטיח מקסימום עמידות – ותועלת לטווח ארוך. עוד המלצה היא להוסיף לוגו של החברה על המתנה, וכך אותן מתנות ממותגות לעובדים הופכות גם למוצר פרסומי ויוצרות לעסק או לארגון מיתוג מחמיא. דגש נוסף הוא לבחור מתנה שמתאימה לעובדים מבחינת גילאים, מצב משפחתי, העדפות וכו'. אביב פרסום מציעה מבחר רחב של אפשרויות איכותיות עם מיתוג בהתאמה אישית לכל עסק.