מהי הצהרת הון?

מהי הצהרת הון?
קרדיט: freepik

בעלי עסקים רבים מקבלים מרשות המיסים דרישה להגשת הצהרת הון. לרוב מי שנדרשים להגיש הצהרת הון הם עצמאיים, אך לעתים גם שכירים מקבלים פנייה כזו. הצהרת הון עוסק פטור ניתן להגיש עצמאית או דרך רואה חשבון. חשוב לציין שהגשת הצהרת הון לרוב נעשית אחת לכמה שנים, ולכן יש משמעות לנתונים שדווחו בהצהרות הקודמות. עם רואה חשבון מנוסה תוכלו לדעת שהצהרת ההון שלכם מוגשת באופן נכון ומקצועי, שמיטיב עמכם.

 

הצהרת הון היא למעשה דיווח שממלאים בהתאם לדרישה של רשות המיסים. ההצהרה משקפת תמונת מצב נכון לתאריך מסויים ביחס לנכסים ולהתחייבויות שיש לאדם. מדובר בנכסים פיזיים, פיננסיים, וגם בנכסים אחרים במידה ויש כמו נכסים דיגיטליים או זכויות שונות. באותו אופן גם ההתחייבויות באות לידי ביטוי בהצהרה כמו הלוואות שנלקחו, משכנתא למשל ועוד. ההצהרה משקפת את ההון העצמי משום שהנכסים בניכוי ההתחייבויות הם ההון עצמו. הצהרת הון לא עומדת בפני עצמה אלא יש ללוות אותה במסמכים מתאימים כמו למשל אישורי יתרה מהבנקים, מקופות גמל, מסמכי אימות ובעלות.

מדוע כדאי עם רואה חשבון

הצהרת הון טיפוסית כוללת פרטים רבים, יתרות מספריות, מסמכים שיש לצרף ורישומים שונים. לרוב ריכוז האישורים, החישובים והמילוי הטכני גוזלים לא מעט זמן – ולכן בעלי עסקים רבים מעדיפים לנצל את הזמן הזה לטובת משימות חשובות, טיפול בעסק ופגישות עם לקוחות, כאשר רואה חשבון מקצועי מגיש ומכין עבורם את הצהרת ההון. כך בעל העסק מרוויח מהגשת הצהרת הון איכותית, שלא נופלות בה טעויות או חוסרים. הגשת של הצהרת הון חלקית היא בעייתית מאוד ועלולה ליצור קשיים בהמשך השנים מול רשויות המס.

העלות

המחירים עבור הגשת הצהרת הון משתנים בין רואי חשבון כאשר עבור בעל עסק קטן העלות לרוב תעמוד על 1,000 ₪. חשוב לשים לב שאם אתם מוותרים על פגישות עם לקוחות חדשים או על כל דבר אחר שיש לו ערך כספי, הרי ששכרכם יוצא בהפסדכם. לכן כדאי מאוד לפנות לרואת חשבון מומחה שיערוך ויגיש עבורכם את הצהרת ההון.

מאמרים נוספים
קולט שמש מחיר
קולט שמש מחיר
לאחרונה המים החמים שלכם בדירה לא מספיק חמים? או שאולי...
מתקדמים אונליין עם חתימות מהירות
כולם עוברים לדיגיטל. אחרי השירותים הפרטיים, הרכישות אונליין ואפילו הרופאים...
שירותי it לעסקים קטנים
עד היום הייתם בטוחים שכל מה שקשור לנושא של IT...
עוד התחדשות עירונית
צריכים עוד התחדשות עירונית? צור קשר!"
התחדשות עירונית היא נושא ציבורי חשוב ומשמעותי במקומות רבים בארץ....
טיולים מאורגנים בארץ
טיולים מאורגנים: המפתח לחוויה טובה
בימי האחרונים, טיולים מאורגנים בארץ ובחו"ל הפכו לאפשרות פופולרית ונוחה...
מה הוא טנדר ואיך תוכלו לשפר אותו?
ראשית, בואו נבין מהו טנדר באופן כללי. במילים פשוטות, טנדר,...
מערכת מיזוג טובה יותר גם לחשבון החשמל
שיפור איכות החיים בזכות מיזוג משופר יותר הוא מטרה ראויה...
החשיבות של חקירת נאמנות נישואין
בגידה בנישואין היא בעיה נפוצה העלולה לגרום ללחץ משמעותי על...
יועצי תנועה
תפקידם של יועצי תנועה הינו קריטי להבטחת זרימת התנועה בעיר....
איך לעשות מחקר שוק?
כדי להצליח להתחרות בשווקים התחרותיים ביותר המאפיינים אל העידן הטכנולוגי,...
דילוג לתוכן