טיפול בהפרעות בדרך הטובה למטופל

טיפול בהפרעות בדרך הטובה למטופל
Credit: Pixabay.com

טיפול בהפרעות אישיות נרקיסיסטיות הוא טיפול ארוך ומקצועי אשר ניתן במרכזי טיפול המציעים תוכנית טיפולית מותאמת למטופל. יש מי שסובלים מתופעה זו ופונים ביוזמתם לצרכי טיפול בחרדה ודיכאון – כאשר שורש המקור לבעיה הוא הפרעת האישיות. יש גם מי שפונים עבור טיפול בדיכאון עמוק שבבסיסו יושבת הפרעת האישיות. המושג נרקסיזם למעשה מתייחס לאהבה עצמית, יהירות, חוסר אמפתיה לזולת וחשיבות עצמית גבוהה וחריגה. יש לציין כי חלק ממי שסובלים מכך לא מפגינים כלפי חוץ בעיה כלשהי, והם גם יכולים להצליח מאוד בקריירה ובמהלך החיים שלהם.

היכן מתקיים הטיפול?

מרכזי טיפול לנפש מציעים מסגרות טיפוליות פרטניות לכך, כאשר אחת מדרכי הטיפול היא באמצעות טכניקת הפסיכותרפיה. יש דרכי טיפול משולבות הכוללות התאמה עבור המטופל. מדובר בטיפול שהוא גמיש ומכבד, והוא גם דורש מוטיבציה של המטופל עצמו. מרכז טיפולי פרטי המציע טיפול בחרדה ודיכאון מציע גם תוכניות טיפול בהפרעות אישיות נרקיסיסטיות. לא תמיד מי שפונה לטיפול הוא המטופל, אלא המשפחה והחברים.

מאפיינים נוספים

מי שסובלים מהפרעת אישיות זו לעתים גם מתמכרים לנטילה של חומרים ממריצים וסמים למיניהם כמו למשל לקוקאין. חשוב לציין שאין דפוס אחד קבוע למי שסובלים מכך, ולכן גם תוכנית הטיפול נדרשת להיות מותאמת למטופל. גם דיכאון הוא תסמין של התופעה ויש מי שחשים כי הם סובלים מכך ופונים לקבלת טיפול בדיכאון עמוק. הדיכאון במקרים מסוימים נובעת מהפרעת האישיות. כך למשל מי שסובל מנרקיסיזם רגיש מאוד כאשר חלה פגיעה בתחושת השלמות העצמית שלו, וכתוצאה מכך מועד לפתח דיכאון עמוק, חרדה והפרעות, כמו למשל הפרעת אכילה.

הטיפול עבור מבוגרים

במרכז טיפולי פרטי ירכיבו תוכנית טיפולית מתאימה למטופל כאשר ישנו צוות רב תחומי שהינו בעל התמחות לטיפול בחרדות אצל מבוגרים. הטיפול נעשה תוך הכלה, הקשבה ומתן כלים להתמודדות ולשיפור במהלך החיים של המטופל. הטיפול לרוב הינו ממושך והוא כולל ליווי צמוד של צוות מקצועי לצד המטפל הראשי, הפסיכיאטר. טיפול בחרדה ודיכאון לצד טיפול בהפרעה נרקיסיסטית ניתן לבל במרכז פרטי.

מי שסובלים מהפרעת אישיות נרקיסיסטית חווים מערכות יחסים מורכבות עם הקרובים להם, עם המשפחה ובזוגיות. ולכן הטיפול עבורם הוא קריטי וחיוני עד מאוד. חשיבות קבלת טיפול הולם היא בבסיס הדברים ולכן מומלץ לבחון תוכנית טיפולית אישית במרכז פרטי מקצועי לו הניסיון, הכלים והידע הדרוש על מנת להביא את המטופל למסלול חיים בריא ויציב. "רוח ים", בית מאזן מיועד בדיוק לטיפול מסוג זה.

מאמרים נוספים
השירות החשוב ביותר לכל אחד ואחת – כדי ליצור מראה מהמם
החוויה שלכם כאשר אתם עומדים מול המראה היא חוויה שצריכה...
אורטופדיה – מדרסים ותהליכי שיקום שונים
תחום האורטופדיה כולל בתוכו שני נושאים עיקריים, אשר יחד מספקים...
טיפול בדיכאון עמוק
טיפול בהפרעות בדרך הטובה למטופל
טיפול בהפרעות אישיות נרקיסיסטיות הוא טיפול ארוך ומקצועי אשר ניתן...
בעקבות הקורונה: היערכות מוגברת בכיתות וגני ילדים עם הכנסת מערכות טיהור אוויר במיזוג האוויר
  על מנת להפחית את תחלואת מגיפת הקורונה בקרב ילדים, הוחלט...
פסיכיאטר בראשון לציון
פסיכיאטר בראשון לציון
טיפול אצל פסיכיאטר עשוי להיות תהליך ארוך טווח ומחייב. כדי...
איזה פרוביוטיקה הכי טובה לבעיות במערכת העיכול?
איזה פרוביוטיקה הכי טובה לבעיות במערכת העיכול?
חיידקים חיים על פני כדור הארץ, כנראה, כבר 4 מיליארדי...
להתאושש, להחלים ולהתנייד – עם הסיוע המקצועי
להתאושש, להחלים ולהתנייד – עם הסיוע המקצועי
ככל שאנו מתבגרים, כך אנו מבינים יותר ויותר את חשיבותה...
השתלת שיניים ביום אחד
השתלת שיניים ביום אחד
השתלת שיניים ביום אחד הוא טיפול חדשני בסוגו המגלם בחובו...
כיצד יודעים כשיש קנדידה?
כיצד יודעים כשיש קנדידה?
לפי תסמינים נראים-לעין הדרך הפשוטה ביותר לזהות ולאבחן קנדידה היא דרך...
דילוג לתוכן