איך תזכו בחייכם בחזרה בעזרת מכון גמילה?

איך תזכו בחייכם בחזרה בעזרת מכון גמילה?
קרדיט - Canva

התמכרות לסמים או לאלכוהול עלולה להרוס מערכות יחסים בתוך משפחות, להרוס קריירה של אנשים ובאופן כללי לגרום למכורים לוותר על הנאות החיים. ההשפעה היא חמורה, ובכל זאת יש תקווה לעתיד טוב יותר. עם התמיכה והייעוץ הנכונים של מכון גמילה, כל אחד יכול לנצח את ההתמכרות. מכורים ויקיריהם עשויים להפיק תועלת מלמידה על שלבי גמילה והשיקום של מרכז גמילה שבטיא. הכרה וקבלת הבעיה, תכנון טיפול בהתמכרויות והתמודדות עם החיים לאחר הטיפול – כולם מתוארים היטב בכל שלב. זהו מודל מקיף שעובד היטב עם טיפולים אחרים, כמו תוכנית 12 השלבים.

התגובה האינסטינקטיבית של תחילת התהליך דרך מכון גמילה

אנשים בשלבים המוקדמים של החלמה מהתמכרות אינם מוכנים עדיין להשתתף בתוכנית טיפולית. התגוננות וניסיונות מתמידים להצדיק את מעשיהם מגדירים את השלב הזה. בניגוד לתוצאות החיוביות שהם מדווחים משימוש בסם המועדף עליהם, משתמשים כבדים מראים מעט מודעות לסיכונים הקשורים להרגל שלהם. חוסר ידע על הרגלים ממכרים עלול להשאיר מישהו תקוע בשלב הזה. אכזבה מניסיונות קודמים להחלמה וחלופות טיפול היא סיבה נפוצה נוספת שאנשים נשארים בשלב ההתנגדות לטיפול. רוב האנשים בשלב המקדימים מאמינים שהחלמה אינה באה בחשבון. העובדה היא שהחלמה אפשרית בכל נקודה.

שלב הבא המכור יהיה במצב של מוכנות רפלקטיבית. כלומר הוא יהיה מוכן לשינוי בעתיד אך לא בזמן זה. כעת הם מבינים את היתרונות של הפסקת השימוש בחומרים, מה שלא הבינו קודם לכן.

שלב תכנון תוכנית גמילה מותאמת אישית

במהלך שלב התכנון של תוכנית הגמילה, המוטיבציה של המכור להפסיק לשתות או להשתמש בסמים עולה בעוצמתה. אולי במקרה זה המכורים שוקלים לגשת לטיפול דרך מכון גמילה, אבל בסופו של דבר הרבה מחליטים לנסות להפסיק תחילה בעצמם. זה נפוץ שאנשים בשלב זה עוברים יומיים או יותר מבלי להזדקק לשימוש לרעה בחומרים, אבל זה גם נפוץ שהם חוזרים במהירות לרצונות שלהם לצרוך את החומרים כאשר  מתעוררים טריגרים או רגשות קשים.

השלב הבא הוא נקיטת צעדים רציניים לקראת ביצוע שינויים חיוביים בחייו. האדם בהחלמה מהתמכרות עושה מאמצים משותפים כדי למנוע הישנות. הם ממשיכים לעקוב אחר השגרה החדשה שהם הקימו בעזרת הצוות המקצועי של מכון גמילה שבטיא, הכוללת פעילות גופנית סדירה, פנאי, פיכחון, היגיינת שינה ותמיכה קבוצתית ועוד. מעוניינים לקבל פרטים נוספים? חייגו עכשיו למרכז גמילה שבטיא.

מאמרים נוספים
עורך דין ירושות וצוואות – זה הכרחי
בתחום תכנון העיזבון והירושה, הליך הירושה נתפס פעמים רבות כהליך...
המדריך המלא לבחירת דירת החלומות שלכם
סוף סוף החלטתם לקנות דירה ולהפוך אותם למגורי הקבע שלכם....
פתרונות מחשוב לעסקים
פתרונות מחשוב לעסקים - מיטב פתרונות טכנולוגיים לעסקים
 משהו לא עובד בעסק שלכם כמו שצריך ואתם תוהים מה...
למה חשוב לתקן נזילות כבר בהתחלה?
ככל שאנחנו מזניחים יותר תיקון תקלות כך הן עלולות להתרחב...
מחפשים חבילת נופש לדובאי? המאמר הבא בשבילכם
זה נכון שפסח עוד נראה רחוק, אבל האמת היא, שבדיוק...
חברת בדק בית מומלצת
חשיבות של בדיקה לפני קנייה
לפני רכישת דירה, ביצוע בדיקה לפני קנייה יסודית חיונית כדי...
קולט שמש מחיר
קולט שמש מחיר
לאחרונה המים החמים שלכם בדירה לא מספיק חמים? או שאולי...
מתקדמים אונליין עם חתימות מהירות
כולם עוברים לדיגיטל. אחרי השירותים הפרטיים, הרכישות אונליין ואפילו הרופאים...
שירותי it לעסקים קטנים
עד היום הייתם בטוחים שכל מה שקשור לנושא של IT...
עוד התחדשות עירונית
צריכים עוד התחדשות עירונית? צור קשר!"
התחדשות עירונית היא נושא ציבורי חשוב ומשמעותי במקומות רבים בארץ....
דילוג לתוכן