סקר משתמשים לסיכום 2021: 42% מאיתנו ניהלו שיחות זום היישר מהמיטה, היום הכי עמוס בשבוע הוא רביעי ו-75% מנופפים לשלום בסיום שיחה

סקר משתמשים לסיכום 2021:  42% מאיתנו ניהלו שיחות זום היישר מהמיטה, היום הכי עמוס  בשבוע הוא רביעי ו-75% מנופפים לשלום בסיום שיחה
קרדיט: זום

נתוני השימוש והסקר שערכה זום לסיכום שנה מלאה בשיחות וידאו, מראה את ההרגלים המשעשעים והחוויות של המשתמשים – מבחירת הרקע המתאים לפגישה ועד היכן מתנהלות מרבית השיחות. ומישהו יכול לנחש איזה משפט היה הכי נפוץ בשיחות הווידאו שלנו? 

———–

רבים מאיתנו בילו במהלך שנת 2021 לא מעט זמן בזום – לעבודה, ללימודים, למפגשים עם המשפחה וכל מה שביניהם. נתונים שנאספו לאורך השנה מה׳זומרים׳ וסקר חדש שערכה זום, נותנים הצצה אל מאחורי הקלעים של מיליוני שיחות הווידאו עונים על השאלות החשובות באמת: כמה זמן נמשכת פגישת זום הממוצעת? באיזו תדירות אנשים מנסים לדבר בזמן שהם על ׳השתק׳? מי עוד מנופף לשלום בסוף שיחת זום?

מהנתונים שנאספו בחברה לאורך 12 חודשים נראה שהשימוש בזום בוצע בכמעט כל מדינה בעולם, כשהימים הפופולריים ביותר לפגישות זום היו דווקא ימי רביעי (עם יום שלישי וחמישי בדירוג אחריו). אורך הפגישה הממוצע היה 54 דקות, עם ממוצע של 10 משתתפים לפגישה. 80% ניהלו שיחות לצרכי עבודה, 67% לצרכים אישיים ו-25% עשו זאת במסגרת חינוכית. באופן משעשע, היום העמוס ביותר בזום השנה עד עתה היה דווקא ה-21 בינואר, שהוא במקרה גם ׳יום החיבוקים הלאומי׳ בארה"ב.

סקר עכשווי, שערכה החברה לקראת סופה של 2021, מראה מה בדיוק קרה בכל הפגישות האלה. מתוך 1700 משתתפי הסקר – ביניהם גם מישראל – 68% אמרו שהם מתלבשים בביגוד יומיומי רגיל לפגישות,  א ב ל 41% מהנשאלים לבשו פיג'מה בחלק התחתון ואילו 2% הודו בפה מלא שהם לא מהססים לנהל שיחות זום בפיג׳מה מלאה. כמעט מחצית מהנשאלים (47%) אמרו שלדעתם לא מקובל לאכול בזמן פגישות בזום. 50% מדווחים שהם נוהגים להתקלח ״רוב הזמן״ לפני יום מלא שיחות זום ואילו 26% מהמשתמשים הצהירו שהם לא טורחים להתקלח לפני פגישות זום. 34% דיווחו שהשתתפו בשיעור כושר, או בישול בזום ולפי הסקר, 75% מהמשתמשים אמרו שהם מנופפים לשלום לחבריהם בתום הפגישות שלהם – כשיש רוב לנשים שעושות זאת.

ואיפה כל הכיף הזה קורה? הנתונים מראים ש-42% מהנסקרים השתתפו בפגישות הווידאו מהמיטה, 21% ניהלו את השיחות תוך כדי הליכה/ריצה ו-11% השתמשו בזום בהיותם בתחבורה ציבורית. מה שכן, 63% מהמשתמשים מעדיפים להצטרף לפגישה כשהמצלמה כבר דולקת.

הסקר בחן גם את המשפטים הפופולריים ביותר שנאמרים במהלך שיחות זום. "את\ה על השתק!" היה ללא ספק המשפט הנפוץ ביותר עם 71%, כשאחריו "כולם יכולים לראות את המסך שלי?" – עם 57%. עוד משפטים פופולריים למדי היו "אני רק הולכ\ת זריז להביא כוס קפה" עם 34%, ו"סורי, זה הכלב שלי נובח" – עם 27%.

כשזה נוגע לרקעים, 26% מהמשתמשים העדיפו תמונות של נופים פסטורליים בחוץ, 25% הלכו על הרקע המטושטש הקלאסי ו-20% בחרו רקע עסקי\רקע של החברה בה הם עובדים.

מאחורי הקלעים, 43% מהמשתמשים ניקו רק את החלק של החדר הנראה במצלמה. אצל 43% מההורים שלקחו חלק בסקר, הילד המוכשר הופיע לפחות פעם אחת במהלך פגישות שערכו, בעוד אצל 36% מההנשאלים הופיעה חיית המחמד במהלך הפגישה.

קרדיט: זום
קרדיט: זום
מאמרים נוספים
קולט שמש מחיר
קולט שמש מחיר
לאחרונה המים החמים שלכם בדירה לא מספיק חמים? או שאולי...
מתקדמים אונליין עם חתימות מהירות
כולם עוברים לדיגיטל. אחרי השירותים הפרטיים, הרכישות אונליין ואפילו הרופאים...
שירותי it לעסקים קטנים
עד היום הייתם בטוחים שכל מה שקשור לנושא של IT...
עוד התחדשות עירונית
צריכים עוד התחדשות עירונית? צור קשר!"
התחדשות עירונית היא נושא ציבורי חשוב ומשמעותי במקומות רבים בארץ....
טיולים מאורגנים בארץ
טיולים מאורגנים: המפתח לחוויה טובה
בימי האחרונים, טיולים מאורגנים בארץ ובחו"ל הפכו לאפשרות פופולרית ונוחה...
מה הוא טנדר ואיך תוכלו לשפר אותו?
ראשית, בואו נבין מהו טנדר באופן כללי. במילים פשוטות, טנדר,...
מערכת מיזוג טובה יותר גם לחשבון החשמל
שיפור איכות החיים בזכות מיזוג משופר יותר הוא מטרה ראויה...
החשיבות של חקירת נאמנות נישואין
בגידה בנישואין היא בעיה נפוצה העלולה לגרום ללחץ משמעותי על...
יועצי תנועה
תפקידם של יועצי תנועה הינו קריטי להבטחת זרימת התנועה בעיר....
איך לעשות מחקר שוק?
כדי להצליח להתחרות בשווקים התחרותיים ביותר המאפיינים אל העידן הטכנולוגי,...
דילוג לתוכן