מערך החקירות הצבאי

מערך החקירות הצבאי

על כל אחד ואחת מאתנו המגיע לגיל 18 להתייצב בלשכת הגיוס ולשרת את המדינה. בין אם בתור לוחמים, תומכי לחימה, חוקרים או עובדי מנהלה – אנו מתחייבים לשרת בצבא ההגנה לישראל לאורך פרק זמן מוגדר מראש ולהעניק את מיטב הכישורים שלנו לטובת המדינה. עם זאת, לא תמיד אנו מסיימים שירות זה או מתגייסים אליו מלכתחילה: החל ממשתמטים או פטורי גיוס, חקירתה של המשטרה הצבאית בשל האשמות שונות ואף דין משמעתי – מצבים מורכבים אלו דורשים את ייעוצו של עורך דין צבאי; יעוץ בזכותו תוכלו לקבל את ההכנה המשמעותית ביותר לקראת ההליכים השונים.

בניגוד לדעת רבים, המשפט הפלילי האזרחי והמשפט הצבאי הינם תחומים שונים לחלוטין. במילים אחרות, המשפט הצבאי מתבסס על חוק השיפוט הצבאי הנחקק בשנת התשכ"ט-1955. חוק זה חל על כל אוכלוסיית המשרתים בצה"ל: חיילים בשירות חובה, חיילים בשירות קבע, אזרחים המשרתים במסגרת מילואים ואף מועמדים לשירות צבאי שהשתמטו. שוהים בחו"ל ואתם מעוניינים להסדיר את מעמדכם בכל הנוגע לשירות הצבאי? מעוניינים לדחות את השירות או לקבל ממנו פטור? נפתחה נגדכם חקירה מטעם המשטרה הצבאית? מצבים אלו ואחרים במסגרת המשפט הצבאי יקבלו את הסיוע הנדרש של עורך דין צבאי גיא פלנטר.

חקירתם של חיילים בצבא השלום

כאמור, משפט צבאי הינו מערכת משפט החלה על משרתיה ומתחלקת לשני תחומים עיקריים: המשפט הפלילי והדין המשמעתי. בהתאם לחוק השיפוט הצבאי, הסמכויות בהן מחזיק בית דין צבאי כוללות דיונים בעבירות פליליות כמו גם בסוגי עבירות אחרים, כאשר קציני השיפוט נושאים בדרגה של סגן ומעלה. את ההסמכה לשיפוט זה יש לקבל מהפרקליט הצבאי (או בקיצור – הפצ"ר) או מקצין המחזיק בסמכות מתאימה שניתנה על ידי הפצ"ר. ישנן סיבות שונות בגינן חיילים עולים למשפט: החל מעבירות פליליות ועד השתמטות מביצוע השירות – כדי להתכונן כראוי להליכים אלו, מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך צבאי מקצועי ומנוסה.

עם זאת, ובטרם החייל יישפט הוא יעבור חקירה במשטרה הצבאית. המשטרה הצבאית, המוכרת גם בתור מצ"ח, הינה הסמכות החוקרת בצבא ההגנה לישראל. למעשה, מצ"ח נחשב לסמכות המקבילה לרשות אכיפת החוק באזרחות. מטרתו של גוף הוא לבצע מחקר מעמיק, לבסס את החשדות באמצעות הראיות השונות ולקבוע האם ניתן להרשיע את החשודים ולהגיש נגדם כתב אישום. חוקרים אתכם בחשד לביצוע עבירות סמים או נשק? ביצעתם תאונת דרכים בעת שירותכם הצבאי? כדי לעבור את החקירה המשטרתית בהצלחה, יהיה עליכם לעבור הכנה בסיועו של עורך דין צבאי.

לסייע ללקוח – תוך הבנת אילוצי המערכת

מובאים למשפט מול ערכאות השיפוט הצבאיות? זקוקים לייעוץ או הכנה לקראת החקירה של המשטרה הצבאית? עו"ד פלילי גיא פלנטר יעניק לכם סיוע משפטי מול הגורמים הצבאיים השונים: בין אם אתם משרתים בשירות סדיר או קבע, אנו נלווה אתכם שלב אחר שלב. וזאת, תוך הבנת המערכת והאילוצים שלה.

מאמרים נוספים
עוד התחדשות עירונית
צריכים עוד התחדשות עירונית? צור קשר!"
התחדשות עירונית היא נושא ציבורי חשוב ומשמעותי במקומות רבים בארץ....
עורך דין לענייני משפחה מומלץ
עו"ד מזונות – המלצות ומידע חשוב בנושא
במסגרת הליך גירושים נדרש בין היתר גם לטפל בנושא המזונות....
דרכון ליטאי
מה היתרונות של דרכון ליטאי?
דרכון ליטאי - זכויות ויתרונות ליטא היא מדינה בלטית אשר התקבלה...
כמה מותר לשתות לפני נהיגה מבלי לעבור על החוק?
הקטל בדרכים נמצא בעלייה מדאיגה. מדובר כיום באחת מהרעות החולות...
עורך דין נדלן חיפה
איך בוחרים נכון עורך דין בחיפה
העיר חיפה ידועה בנוף קסום, איכות חיים, חופים מטופחים וגם...
מחפשים עורך דין אזרחי בירושלים? הנה מה שאתם צריכים לדעת
לכל טיפול בנושא משפטי בתחום המשפט האזרחי מומלץ לפנות לעורך...
עורך דין דיני עבודה בצפון
לעמוד על זכויותיכם
המדינות הדמוקרטיות והמתקדמות בעולם וביניהם מדינת ישראל, עיגנו בחקיקה את...
להתמודד עם האשמות חמורות
בשנים האחרונות יותר ויותר גופים פוליטיים פועלים על מנת להסדיר...
איפה הילד?
משמורת ילדים מתייחסת למקום הלינה ומקום המגורים שבו נמצאים הילדים....
עורך דין תאונות דרכים מומלץ
איך מתמודדים עם האשמות בתחום התעבורה?
כאשר נוהגים שעות ארוכות על הכביש, תמיד יש את האפשרות...
דילוג לתוכן