מהי הצהרת הון?

מהי הצהרת הון?
קרדיט: freepik

בעלי עסקים רבים מקבלים מרשות המיסים דרישה להגשת הצהרת הון. לרוב מי שנדרשים להגיש הצהרת הון הם עצמאיים, אך לעתים גם שכירים מקבלים פנייה כזו. הצהרת הון עוסק פטור ניתן להגיש עצמאית או דרך רואה חשבון. חשוב לציין שהגשת הצהרת הון לרוב נעשית אחת לכמה שנים, ולכן יש משמעות לנתונים שדווחו בהצהרות הקודמות. עם רואה חשבון מנוסה תוכלו לדעת שהצהרת ההון שלכם מוגשת באופן נכון ומקצועי, שמיטיב עמכם.

 

הצהרת הון היא למעשה דיווח שממלאים בהתאם לדרישה של רשות המיסים. ההצהרה משקפת תמונת מצב נכון לתאריך מסויים ביחס לנכסים ולהתחייבויות שיש לאדם. מדובר בנכסים פיזיים, פיננסיים, וגם בנכסים אחרים במידה ויש כמו נכסים דיגיטליים או זכויות שונות. באותו אופן גם ההתחייבויות באות לידי ביטוי בהצהרה כמו הלוואות שנלקחו, משכנתא למשל ועוד. ההצהרה משקפת את ההון העצמי משום שהנכסים בניכוי ההתחייבויות הם ההון עצמו. הצהרת הון לא עומדת בפני עצמה אלא יש ללוות אותה במסמכים מתאימים כמו למשל אישורי יתרה מהבנקים, מקופות גמל, מסמכי אימות ובעלות.

מדוע כדאי עם רואה חשבון

הצהרת הון טיפוסית כוללת פרטים רבים, יתרות מספריות, מסמכים שיש לצרף ורישומים שונים. לרוב ריכוז האישורים, החישובים והמילוי הטכני גוזלים לא מעט זמן – ולכן בעלי עסקים רבים מעדיפים לנצל את הזמן הזה לטובת משימות חשובות, טיפול בעסק ופגישות עם לקוחות, כאשר רואה חשבון מקצועי מגיש ומכין עבורם את הצהרת ההון. כך בעל העסק מרוויח מהגשת הצהרת הון איכותית, שלא נופלות בה טעויות או חוסרים. הגשת של הצהרת הון חלקית היא בעייתית מאוד ועלולה ליצור קשיים בהמשך השנים מול רשויות המס.

העלות

המחירים עבור הגשת הצהרת הון משתנים בין רואי חשבון כאשר עבור בעל עסק קטן העלות לרוב תעמוד על 1,000 ₪. חשוב לשים לב שאם אתם מוותרים על פגישות עם לקוחות חדשים או על כל דבר אחר שיש לו ערך כספי, הרי ששכרכם יוצא בהפסדכם. לכן כדאי מאוד לפנות לרואת חשבון מומחה שיערוך ויגיש עבורכם את הצהרת ההון.

מאמרים נוספים
להיראות טוב ולהרגיש נוח- ככה תעשי את זה
כשאנחנו יוצאים מהבית, בין אם זה לעבודה או לקניות וסידורים...
נגן mp3 זול
נגן mp3 זול
כיום, אי אפשר ללכת לשום מקום מבלי להבחין במישהו עם...
מצלמות אבטחה לעסק
עבירות רכוש מסבות נזק כספי ותדמיתי לעסק, מצלמות אבטחה לעסק...
טיפול בחרדה חברתית
חרדה חברתית היא מסוג אותם הדברים שלכאורה אפשר לחיות איתם....
עורך דין קניית דירה
עורך דין קניית דירה
עורך דין קניית דירה מטפל בנושאים שונים הקשורים בעסקה כזאת....
מנהל צי רכב
מנהל צי רכב אחראי על ניהול תחום הרכבים והנהגים בארגונים,...
אוכמניות
עד פני כמה שנים פירות יער מסוגים שונים לא היו...
עורך דין קניית דירה
תביעה נגד משרד הביטחון
תביעות נגד משרד הביטחון מוגשות בדרך כלל על ידי משרתים...
הוצאת צו ירושה
צו ירושה הוא מסמך הכרחי לכל מי שזכאי לחלק מעיזבון...
להתקין את הפרקט המושלם ללא כל חשש
שיפוץ ועדכון הבית, או בית העסק, הן מחשבות שרצות לנו...
דילוג לתוכן