הקשר בין מצוקה רגשית להתמכרות – ודרך ההתמודדות

הקשר בין מצוקה רגשית להתמכרות – ודרך ההתמודדות

אנשים המכורים להרואין, למשככי כאבי או לאלכוהול, סובלים לרוב ממצוקה רגשית משמעותית. בדומה לאנשים שסובלים מהפרעות אכילה, הכאב הנפשי מוביל לא פעם להתנהגויות שמסבות לאדם נזק לא מבוטל בכל תחומי החיים, מה שמחייב טיפול מקצועי ומדויק מאוד. באילו מצבים הטיפול הזה יעזור וכיצד ניתן יהיה למצוא פתרון אפקטיבי באמת?

הפרעות אכילה והקשר הרגשי

אחת הבעיות המוכרות והמשמעותיות ביותר היא הפרעת האכילה, בין אם מדובר בהתקפי זלילה או בבחירה למזער בכמויות האוכל. לאנשים המתמודדים עם הפרעות אכילה טיפול מקצועי ויסודי הוא צעד חשוב, ובמסגרת הזו ניתן לטפל במקביל בשני נושאים עיקריים: מצד אחד המשקל הלא-תקין ומצד שני המצוקה הרגשית שנמצאת בבסיסה של הפרעת האכילה. הצוות המקצועי והמיומן של וילה מטריקס מעניק סיוע מלא וליווי אישי לסובלים מהפרעות אכילה, לצד תכניות טיפול ייחודיות להתמכרויות מסוגים שונים.

התמכרות לסמים קשים

מצוקה רגשית עשויה להוביל לא פעם גם להתמכרויות מסוגים שונים, ובפרט לסמים. המפלט מהמציאות ותחושת ה"היי" מובילים לצורך במנה נוספת, והדיכאון שמגיע רגע אחרי השיא רק מחזק את הצורך בהמשך הצריכה. גמילה מהרואין ומסמים בכלל היא משימה לא פשוטה, המחייבת התמודדות גם עם הסימפטומים הרגשיים ("קריז") וגם עם המצוקה הרגשית שהובילה להתמכרות מלכתחילה, אבל עם הליווי המקצועי והיסודי גם המשימה הזה איננה בלתי אפשרית.

משככי כאבים – לא רק כאב פיזי

השימוש בתרופות שונות בהחלט מקובל, אבל יש לא מעט תרופות שנועדו לשימוש מדויק ומוגבל מאוד, שכן קיים החשש מפני התמכרות של האדם לתרופות אלה. ואכן, אפשר לראות מצבים רבים שבהם אנשים מתמכרים למשככי הכאבים ולהשפעות שלהם, ולא רק ברמה הפיזית. אם כן, התמכרות למשככי כאבים היא בעיה שמשפיעה על התפקוד הכללי, על הקשרים האישיים ועל היכולת של האדם להתמודד בצורה טובה ויעילה יותר עם הסביבה שלו, מה שמחייב טיפול אפקטיבי ומותאם אישית.

המענה היעיל ביותר: תהליך מקצועי

כדי להתמודד עם ההתמכרויות השונות מומלץ לבחור מכון גמילה מאלכוהול, סמים והתמכרויות אחרות, ולאתר את הכלים המקצועיים הטובים ביותר שעומדים לרשותו של האדם המכור. התוכנית הטיפולית של וילה מטריקס, הצוות המקצועי והניסיון הרב הם שעוזרים להתמודד בצורה טובה יותר עם בעיית ההתמכרות, עם הפרעות אכילה ועם מגוון רחב של בעיות רגשיות המשפיעות על אופן התפקוד של האדם בסביבתו. לטיפול איכותי, מקצועי ויסודי אתם מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 050-4949696.

מאמרים נוספים
המדריך המלא לבחירת דירת החלומות שלכם
סוף סוף החלטתם לקנות דירה ולהפוך אותם למגורי הקבע שלכם....
פתרונות מחשוב לעסקים
פתרונות מחשוב לעסקים - מיטב פתרונות טכנולוגיים לעסקים
 משהו לא עובד בעסק שלכם כמו שצריך ואתם תוהים מה...
למה חשוב לתקן נזילות כבר בהתחלה?
ככל שאנחנו מזניחים יותר תיקון תקלות כך הן עלולות להתרחב...
מחפשים חבילת נופש לדובאי? המאמר הבא בשבילכם
זה נכון שפסח עוד נראה רחוק, אבל האמת היא, שבדיוק...
חברת בדק בית מומלצת
חשיבות של בדיקה לפני קנייה
לפני רכישת דירה, ביצוע בדיקה לפני קנייה יסודית חיונית כדי...
קולט שמש מחיר
קולט שמש מחיר
לאחרונה המים החמים שלכם בדירה לא מספיק חמים? או שאולי...
מתקדמים אונליין עם חתימות מהירות
כולם עוברים לדיגיטל. אחרי השירותים הפרטיים, הרכישות אונליין ואפילו הרופאים...
שירותי it לעסקים קטנים
עד היום הייתם בטוחים שכל מה שקשור לנושא של IT...
עוד התחדשות עירונית
צריכים עוד התחדשות עירונית? צור קשר!"
התחדשות עירונית היא נושא ציבורי חשוב ומשמעותי במקומות רבים בארץ....
טיולים מאורגנים בארץ
טיולים מאורגנים: המפתח לחוויה טובה
בימי האחרונים, טיולים מאורגנים בארץ ובחו"ל הפכו לאפשרות פופולרית ונוחה...
דילוג לתוכן