איך לעשות מחקר שוק?

איך לעשות מחקר שוק?
קרדיט לתמונה: Pixabay

כדי להצליח להתחרות בשווקים התחרותיים ביותר המאפיינים אל העידן הטכנולוגי, חשוב להיות עם אצבע על הדופק לגבי כל מה שמתרחש בתעשייה שלכם. מחקר שוק ערוך היטב, הוא הכלי שיוכל לעזור לכם להשיג מטרה זו.

מהו מחקר שוק?

מחקר שוק הוא תהליך שכרוך באיסוף מידע על שוק היעד של העסק שלכם וניתוח המידע והנתונים. המטרה העיקרית של מחקר זה היא לגלות מיהם הלקוחות שלכם ומה הם רוצים להשיג.

מחקר שוק עוזר לכם לענות על כמה שאלות חשובות, כגון:

  • מהי הדמוגרפיה של קהל היעד שלי?
  • מהם תחומי העניין והרגלי הקנייה של קהל היעד שלי?
  • מה חושב קהל היעד על העסק שלי?
  • אילו בעיות המטרידות קבוצה זו יש ביכולתי לפתור?
  • באילו דרכים אוכל להתחבר לקהל היעד בצורה הטובה ביותר?

ניתוח מחקר שוק עוסק לא רק במעקב אחר מספרים, אלא צועד צעד קדימה ומנסה לחשוף גם את ה׳מדוע׳ שמאחורי מספרים אלה.

באילו מצבים כדאי לעשות מחקר שוק?

מחקר שוק עוזר לכם להבין היבטים שונים המאפיינים את קהל היעד שלכם, והבנה זו מאפשרת לכם:

  • לזהות הזדמנויות עסקיות
  • למשוך קהל לקוחות נאמן
  • לגלות מה משפיע על התנהגות קנייה
  • לבדוק את הצלחת המוצר
  • להבין כיצד נתפס המותג שלכם

כל אלה תורמים רבות לתוכנית עסקית בריאה ולאסטרטגיה שיווקית חזקה.

באילו נסיבות כדאי לערוך מחקר שוק?

מטבע הדברים, מחקר שוק גוזל זמן ומשאבים, לכן חשוב לבצע אותו ב-4 הנסיבות הבאות:

  • לפני השקת עסק או מיזם חדש: מחקר שוק ראשוני מסייע לחשיפת המוצרים, התמחור ומאמצי השיווק של המתחרים שלכם.
  • לפני כניסה לשווקים חדשים: כדי להבין כל מה שמאפיין שווקים אלה, כולל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, התנודות הכלכליות, המגמות המתעוררות והערכים התרבותיים המאפיינים שווקים אלה.
  • לפני פיתוח או השקה של מוצרים/שירותים חדשים: ככול שהעסק יגדל ותתחילו לפתח מוצרים/שירותים חדשים, כך יהיה עליכם להבין את תנאי השוק עוד לפני שתחליטו לבצע מהלכים גדולים.
  • לאחר כל אחד מהדברים לעיל: חשוב לערוך מחקר המשך שיעזור לכם לקבוע מה עובד? ומה צריך לעבוד?

בנוסף ל-4 המצבים האלה, כיוון שהשווקים והלקוחות עוברים שינויים מתמידים, חשוב לפקוח עין ללא הרף על מגמות והתפתחויות חדשות בתעשייה כדי להישאר מעודכנים.

סוגים שונים של מחקרי שוק

לפני ביצוע מחקר שוק, יש לקחת בחשבון את התובנות שאתם מבקשים לקבל מהמחקר, לדוגמה:

  • האם המטרה היא להבין את המתחרים שלכם?
  • האם המטרה היא לשווק טוב יותר את המוצרים שלכם?
  • האם המטרה היא לטפל בנקודות כאב של הלקוחות?

לבסוף, קיימים שני סוגים עיקריים של מחקרי שוק המאפשרים לתת מענה על השאלות הללו, וחשוב להבין איזה סוג של מחקר יספק מענה לשאלות המעסיקות את החברה שלכם: מחקר שוק ראשוני או מחקר שוק משני?

לפרטים נוספים מומלץ להיכנס לאתר סי.איי מחקרי שוק וייעוץ!

מאמרים נוספים
להיראות טוב ולהרגיש נוח- ככה תעשי את זה
כשאנחנו יוצאים מהבית, בין אם זה לעבודה או לקניות וסידורים...
נגן mp3 זול
נגן mp3 זול
כיום, אי אפשר ללכת לשום מקום מבלי להבחין במישהו עם...
מצלמות אבטחה לעסק
עבירות רכוש מסבות נזק כספי ותדמיתי לעסק, מצלמות אבטחה לעסק...
טיפול בחרדה חברתית
חרדה חברתית היא מסוג אותם הדברים שלכאורה אפשר לחיות איתם....
עורך דין קניית דירה
עורך דין קניית דירה
עורך דין קניית דירה מטפל בנושאים שונים הקשורים בעסקה כזאת....
מנהל צי רכב
מנהל צי רכב אחראי על ניהול תחום הרכבים והנהגים בארגונים,...
אוכמניות
עד פני כמה שנים פירות יער מסוגים שונים לא היו...
עורך דין קניית דירה
תביעה נגד משרד הביטחון
תביעות נגד משרד הביטחון מוגשות בדרך כלל על ידי משרתים...
הוצאת צו ירושה
צו ירושה הוא מסמך הכרחי לכל מי שזכאי לחלק מעיזבון...
להתקין את הפרקט המושלם ללא כל חשש
שיפוץ ועדכון הבית, או בית העסק, הן מחשבות שרצות לנו...
דילוג לתוכן